Hundutställning

Var i Borås i lördags för att ställa ut Siri, enligt Simon regnar det alltid i Borås och så var fallet även denna dag, när jag stod inne i ringen öppnade sig himlen och bedömningen avbröts, Siri blev lite "nere" men det gick okej ändå. Jag blev blöt i alla fall.

Siri fick en 1:a i kv och kom tvåa i kk, av tre tikar, utan CK, lite synd, men domaren var väldigt snål under hela bedömningen, inte många ck:n som gick ut och många åkte ut med tvåor.

Siri skötte sig godtagbart, lite gruff med andra hundar, och med mig, jag fick minsann inte trimma henne något mer, men hon lugnade sig allt efter dagen gick.


                                                                 Siri och jag är inne i ringen, och rätt blöta är vi...


                                                                        God kontakt är A och O i ringen...eller?


                                                                Det fanns även andra raser på utställningen...


                                             Siri lookalike! Bara att den här damen är lite ruffsigare i pälsen än Siri...


Det finns även fula hundar på utställningar...
Alla foton: Simon Arvestrand

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0