Hundträning

Jupp, det blev två pass idag med, eller kanske fyra, beror på hur man ser det, två inne och två ute.

Inne tränade vi på bakdelskontroll, hon ska lära sig att flytta sina baktassar dit jag vill, går väl sådär, hon förstår inte riktigt varför hon får belöning tror jag... Sedan tränade vi ett nytt moment, slicka sig om munnen, trodde att hon fattade men på slutet låg hon bara i soffan och gnydde fattade tydligen ingenting, jaja, får prova igen imorgon.

Ute har vi endast tränat slalom, fortsatt svårt att få henne att koncentrera sig längre stunder, men provade med att träna tre minuter ta paus i ett par minuter och träna igen, fungerade första omgången men inte andra, då var hon nog redan för trött i skallen... Därför är jag så sugen på "burlekar" (tror det är direkt översatt från engelskan), vill så gärna  på kurs, får kanske övertala Simon att åka till Norge en helg i juli...vem vet, det kanske lyckas...

Nu sticker jag straxt till jobbet igen, tar med mig en korsordstidning i natt får vi se om jag hinner lösa något...

Kram

Kommentarer
Postat av: Simon

2008-06-10 @ 21:59:06
URL: http://sam.arvestrand.se
Postat av: Simon

Jasså till Norge alltså :P

De där med att slicka sig på nosen är hopplöst

jag har försökt och trott att jag lyckats men sen verkar det ändå vara slumpen som gör att han slickar sig om nosen just då

2008-06-10 @ 22:00:43
URL: http://sam.arvestrand.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0